איך מתגברים על הצורך במתוק?

מתוק

כיום כבר ידוע שהחשק במתוק הוא לא רק חשק רגשי או מחשבתי, אלא חשק פיזי אמיתי המתקיים בעיקר אצל אנשים אשר התזונה שלהם מורכבת מפחמימות רבות מדי. הפחמימות מעניקות אנרגיה רבה, אך קצרת טווח, ואחרי זמן קצר של טעינה, שוב תרגישו חולשה, עייפות וצורך בהטענה נוספת. אז איך מתגברים על הצורך התמידי הזה בקוביית השוקולד הבאה?

שינויי תזונה

ראשית התחלו באכילה שונה. הגבירו את צריכת הפירות שלכם אשר מקטינים את הרצון במתוק, והחזיקו מסטיקים בהישג יד לרגעי החשק. בנוסף, אם אתם מרגישים שאתם לא יכולים להתחמק מן החשק, שלבו את המתוק עם משהו בריא, כמו פירות מצופים בשוקולד או אגוזים מסוכרים. עבדו על שינוי כמויות – במקום חפיסת שוקולד שלמה אכלו רק שתי קוביות, הניחו רק עוגייה אחת ליד הקפה וצמצמו את צריכת הסוכר הלבן. לבסוף, בחרו בחירות חכמות יותר כמו שוקולד מריר איכותי במקום שוקולד חלב. השוקולד המריר מכיל פחות סוכר ויש בו יותר חומרים מזינים.

 

שינויי הרגלים

הרבה מאתנו החליפו את הסוכר בממתיק מלאכותי, אך זו טעות. מחקרים הוכיחו כי הממתיק המלאכותי מזיק, ואפילו מעכב ירידה במשקל. אם כך, מומלץ להמתיק עם כמות קטנה של סוכר מאשר עם הממתיק, או להימנע מהמתקה כליל. בנוסף, לאכילה יש חלק רגשי גדול מאד ומחקרים הוכיחו כי אנשים במצב רוח שפוף או בדיכאון כמהים למתוק בצורה מוגברת. מומלץ להתחיל לחפש תחליפים למצבי דכאון כמו פעילויות אחרות בריאות המשמחות אתכם ומנטרלות את הרגשת העצבות. לבסוף, כשהחשק למתוק מגיע, מומלץ לנסות ולהסיח את הדעת, לשנות אווירה, לצאת לטיול או להתאמן. אימון EMS  אינטנסיבי במכון כושר יכול מאד לסייע לכם בהפחתת החשקים, בחיטוב ובירידה במשקל.