די לסבול! 10 דרכים לטיפול בכאבי גב

כאבי גב

כאבי גב הם מצב לא נעים כלל המוכר היטב לרבים מאתנו

רבים מאתנו מכירים היטב את הקושי והסבל הכרוכים בכאבי גב קבועים. כאבי גב יכולים להיגרם כתוצאה ממגוון רחב של סיטואציות – החל ממשקל עודף הגורם להם, דרך נשים בעלות חזה גדול הסובלות מהם תדיר, ועד גילאים מבוגרים המביאים עמם את כאבי הגב לעתים קרובות. בכל מצב שכזה, צריך לדעת איך לעזור לעצמנו עם טיפול בכאבי גב – גם בכוחות עצמנו.

10 דרכים שכל אחד יכול ליישם לטיפול בכאבי גב

  • אימון גופני – תרגילי גב ויציבה יסייעו לנו להפחית משמעותית את כאבי הגב היום יומיים שלנו, ויש להקפיד על אורח חיים בריא בהקשר זה.
  • יציבה – על אף שלא מדובר במצב פשוט כאשר הגב כואב, יש להשתדל לשבת, לעמוד וללכת בגב זקוף ככל הניתן בכדי למנוע את הכאבים לאורך זמן.
  • תמיכה בישיבה – מי שעובד בישיבה ממושכת, כדאי לו להשקיע בתמיכה נוספת לגב, בדמות כרית או כיסא אורתופדי.
  • להתכופף עם הברכיים – אחת הטעויות השכיחות הגורמות לכאבי גב לאורך זמן היא התכופפות באמצעות הגב ולא באמצעות הברכיים. כשאנחנו רוכנים להרים דבר מה, יש לעשות זאת באמצעות הרגליים ולא באמצעות הגב.
  • שינה בריאה – שינה בריאה שמונעת כאבי גב היא קודם כל שינה נוחה, ויש לנסות לשנות תנוחה אם אנחנו מתעוררים כאובים. מעבר לכך, היא צריכה להיות גם מספיקה.
  • משחות – כאבי גב שנגרמים כתוצאה מכאב שרירי יכולים להסתייע במשחות להקלת שרירים תפוסים.
  • שימוש בקרח – קרח יכול להפחית כאבים במצב דלקת, אך אין להשתמש בו ליותר מחמש דקות בכל פעם.
  • כרית חמה – כרית חמה גם היא מסייעת לפתוח כלי דם וזרימת דם.
  • מתיחות – כדאי לבצע מתיחות לשרירי הגב לפחות אחת ליום בכדי לשפר את התנועה שלהם ולהפחית כאבים.
  • עיסויים – בהחלט ניתן לפנות למעסים מקצועיים בכדי להקל על כאבי שרירים וגב.

אם כאבי הגב לא מפסיקים, הגיע הזמן לקבל טיפול מקצועי

אם כאבי הגב מלווים אתכם לאורך זמן ולא מפסיקים, הגיע הזמן לטיפול בכאבי גב במתכונת מקצועית, עם רופא מומחה שמתעסק בגב ויודע לספק לנו פתרונות ברמה הגבוהה ביותר – מטיפולים תרופתיים ועד כירורגיים.