התאמת מכשיר שמיעה לילד

צרכי הילד ממכשיר שמיעה הם שונים משל אדם מבוגר

הפתרון אשר מספק מכשיר שמיעה לילדים צריך להיות שונה מהשירות הניתן למבוגרים מסיבות רבות ומגוונות הראשונה שבהם היא הסביבה הטבעית של כל אחד, בעוד שאדם מבוגר ייתכן ועובד במשרדים או מתרועע בסביבה יחסית קבועה לאורך היום עד הגעתו הביתה לילד יש בית ספר, ובית הספר הוא סביבה מאתגר מאוד לילד בעל בעיית שמיעה, על המכשיר לספר לו יכולת לשמוע היטב את המורה המדברת מרחוק, וכן להתעלם מרעשים חזקים אחרים בכיתה כדוגמא גרירת כיסאות או הפרעות של תלמידים אחרים, זאת ועוד התלמיד עובר מכיתה לכיתה ומסביבה לסביבה לאורך כל היום, אם כן כיצד מתאימים את מכשיר השמיעה הנכון לילד.

חשובה האבחנה בין ילד לבין נער מתבגר

  • ילדים – אצל ילדים צעירים יותר עדיין לא מגובשים לחלוטין המנגנונים אשר מצליחים לעשות שימוש ברמזים והקשרים בין הרעשים בסביבתם לדיבור או הבנת הרעש, כמו כן לאורך השלבים השונים של התאמת מכשיר השמיעה לילד החל מהבנת הצורך ועד לבחירת המכשיר עם הטכנולוגיה המתאימה והאימות נדרש מהילד שיתוף פעולה ושקיפות ברמה שעדיין אין לו את הכלים לספק, לעיתים קשה לאבחן את המשוב שהילד נותן למכשיר והאם אנו מקבלים תוצאות טובות, למעשה יש קושי בביסוס איכות המענה, לכן חשוב לאורך זמן, לעשות בדיקות עם הילד לגבי מכשירי השמיעה ותפקודם בסביבת בית הספר.
  • מתבגרים – לנערים בגיל ההתבגרות נוסף על הצורך להתגבר על הקשיים הרבים של הרעשים בתיכון ישנו נופח נוסף שעלינו לקבל ולתת התחשבות והוא המראה האסתטי, נערים בגילאי ההתבגרות עלולים להיות חסרי ביטחון בכל הנוגע להופעה חיצונית ולהעלות חששות בנוגע לנראה מכשיר השמיעה ופחד מלהיות חריגים בשכבה, למרות שבשנים האחרונות ניתן לראות שקיימת יותר פתיחות והבנה לאנשים עם מוגבלויות כאלו ואחרות אך עדיין יש להיות רגישים לנושא זה.
  • התאמת המכשיר ללמידה בבית ספר – כאמור גם אצל בני הנוער ובעיקר אצל ילדים להם יש פחות יכולות ריכוז ועמידות בפני הסחות הדעת, יש צורך מיוחד בהתאמת מכשירי שמיעה שיכולים לסייע בשמיעת דיבור שקט בעצמה מספקת, אך עדיין הימנעות מעוצמות חזקות מדי העלולות לגרום לנזק שמיעתי, כמו כן יש להתאים מכשירים אשר מסוגלים לתפקד גם בתאי סביבה משתנים, כיתה, אולם הרצאות או חלל פתוח בהפסקה.

מכשירי שמיעה

חשיבות התאמת מכשיר שמיעה לילדים

מיד כאשר מאבחנים ירידה בשמיעה חשוב להתחיל את תהליך ההתאמה, אך כמובן שיש לעשות זאת אך ורק אצל מומחים לנושא עם מכשור ליווי וייעוץ מתקדמים, כמו כן יש לזכור כי לאחר התאמת המכשיר עדיין יש לבקר לאורך זמן את איכות השמיעה של הילד בבית הספר ואת הצלחת המכשיר בהתמודדות עם סביבה מאתגרת זו, במידה ומזהים בעיה ניתן תמיד לבצע התאמות או לרכוש מכשיר בעל טכנולוגיה אחרת אשר יכול לספק מענה מותאם יותר.

דילוג לתוכן